بررسی جایگاه موشن گرافیک به عنوان یک رسانهی آموزشی
- کلثوم نامور کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی و آموزگار، شماره تماس: 09187766836 . پست الکترونیک: kolsoom.namvar@gmail.com ،
چکیده:
موشنگرافیک هنری نوپا در ایران و جهان است. این رسانه با انتقال پیام به مخاطب در کوتاهترین زمان و استفاده مناسب از عناصر دیداری وشنیداری در امر آموزش و یادگیری میتواند بسیار تاثیرگذار باشد. هنر دیجیتال، هنری است كه توسط رایانه در چهارچوب قواعد دیجیتال تهیه شده یا از تصاویر و احجام اسكنشده در سیستمهای مولتیمدیا دیجیتالی قابل نمایش باشد. به طور معمول منظور از هنر دیجیتال، هنرهایی هستند كه توسط فرآیندهای رایانهای، اثر هنرمندانهی انسانی و نه عملكردهای الگوریتمیك مبتنی بر علوم ریاضی تولید گردند. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه موشن گرافیک به عنوان یک رسانهی آموزشی بوده است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی – کتابخانهای است. یافته ها نشان داد که با توجه به این که موشنگرافیک یکی از ابزارهای قوی برای ارائه اطلاعات به شکل سریع و موثر است و به طور قطع میتواند در آموزش به نحوی عمل کند که یادگیری سریعتر اتفاق بیفتد، پس میتوان گفت که جایگاهی برای خود در بین رسانههای آموزشی یافته است. این هنر، یكی از برترین رسانههای تصویری حركتی است كه به روند انتقال پیام كمك شایانی میكند.
واژگان کلیدی: رسانه، رسانهی آموزشی، هنر دیجیتال، موشن گرافیک .