تکلیف یک فرصت یادگیری است که معلمان برای تقویت و تعمیق یادگیری برای دانش آموزان ایجاد می کنند. در شیوه های آموزشی سازنده و پویا بهتربن نوع تکالیف، تکالیف عملکردی شناخته شده اند که نقش مهم و تاثیرگذاری را در بهبود فرایند یادگیری دانش آموزان دارند. با تکالیف عملکردی دانش آموزان با استفاده از دانش و اطلاعاتی که از یک مفهوم یا مهارت کسب کرده اند عملکرد مناسبی را در یک موقعیت واقعی در مدرسه یا منزل و . . . انجام دهند و آن را به کلاس ارائه نمایند.
با توجه به اهمیت تکالیف به ویژه تکالیف عملکردی و پروژه ایی در افزایش انگیزه دانش آموزان به مطالعه، در این شبکه بخش تکالیف طراحی شده است. به کمک این بخش معلم ،دانش آموز و والدین پیوسته با یکدیگر در ارتباط بوده و بدین ترتیب عملکرد تحصیلی دانش آموزان ارتقا می یابد.
برخی از مهم ترین امکانات این بخش عبارتند از: