تحقیق حاضر به منظور ارزشیابی نرم افزار های چندرسانه ای دروس فیزیک دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی 94-1393انجام شد. جامعه آماری تحقیق نرم افزارهای عرضه شده توسط مؤسسه های گنجینه یاد، لوح و قلم و رهپویان دانش و اندیشه بود که همه آنها مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار تحقیق یک چک لیست محقق ساخته بر اساس معیارهای مختلف بود که روایی و پایایی آن محاسبه شد. نمره گذاری چک لیست به صورت بود که در هر نرم افزار، هر کدام از معیارهای مورد بررسی بر حسب امتیاز کسب شده در یکی از سطوح ضعیف، متوسط، خوب و یا عالی قرار می گرفتند.
به منظور توصیف داده های تحقیق از شاخص های آمار توصیفی از جمله محاسبه میانگین، انحراف از میانگین، انحراف معیار، واریانس، دامنه تغییرات و نیز به منظور تحلیل داده ها از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که نرم افزار های چندرسانه ای مؤسسه های نام برده در رابطه با بعضی از معیارها در سطح ضعیف، در رابطه با بعضی از معیارها در سطح متوسط، و در رابطه با بعضی از معیارها در سطح خوب قرار دارند.
واژگان کلیدی: ارزشیابی، نرم افزار، چندرسانه ای آموزشی.