هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با یادگیری مادامالعمر در دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان میباشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان میباشد که 250 نفر از طریق جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی هدفمند بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه یادگیری مادامالعمر وتزل (2010) میباشد. تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش به روش ضریب همبستگی پیرسون صورت گرفت.
یافتههای پژوهش نشان داد بین متغیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با یادگیری مادامالعمر رابطۀ مثبت و معنیداری وجود دارد (01/0>P). بین متغیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با مؤلفه باورهای مرتبط با یادگیری و انگیزش، مؤلفه مهارت جستوجوی اطلاعات و توجه به صلاحیتهای فردی رابطۀ مثبت و معنیداری وجود دارد (01/0>P).
واژگان کلیدی: شبکههای اجتماعی مجازی، یادگیری مادامالعمر، دانشجویان.