چکیده
اگرچه فناوری در انتقال و عملی شدن یادگیری الکترونیکی نقش کلیدی ایفا می کند، ولی آموزش اثربخش و یادگیری واقعی با تکیه بر بعد فنی ابزارهای جدید و بدون در نظر گرفتن نیازهای یادگیرنده، طراحی مناسب محیط یادگیری و فعال نگه داشتن فراگیران در جریان آموزش امکانپذیر نخواهد بود، از این رو باید در محیط یادگیری تمهیداتی در نظر گرفته شود که در آن فراگیران با آگاهی از توانایی های خود به فعالیت پرداخته و با درگیری ذهنی به خلق معنا دست پیدا کنند. طراحی فعالیت ها در یادگیری الکترونیکی بیش از آموزش سنتی اهمیت دارد، چرا که بدون در نظر گرفتن اصول علمی طراحی آموزشی و صرف ارائه اطلاعات زمینه انزوای بیشتر فراگیران ایجاد می گردد. به همین منظور در مقاله پیش روی به بررسی اهمیت فعالیت ها و انواع آن در یادگیری الکترونیکی با تاکید به فعالیت های عملی خواهیم پرداخت. این فعالیت ها یادگیری را از حوزه خواندن و نگاه کردن منفعلانه به فعالیت های عملی جستجوگرانه، انتخاب گرانه و ساختن فعال دانش ارتقاء می دهند.
واژگان کلیدی: یادگیری الکترونیکی، فعالیت های یادگیری، مهارت ها و فعالیت های عملی.