حضور فعال مؤسسه هدایت فرهیختگان جوان در اولین همایش ملی روان شناسی مدرسه
اولین همایش روان شناسی مدرسه به همت انجمن علمی روان شناسی تربیتی ایران در نهم آبانماه در دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار گردید. در این همایش بیش از ۸۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شد و هیأت داوران پس از سه مرحله ارزیابی، ۱۲۰ مقاله علمی را در قالب ارائه به صورت شفاهی و پوستر انتخاب کردند.
مرکز مشاوره فرهیختگان جوان علاوه بر همکاری در اجرای مراسم با دبیرخانه همایش، دو مقاله علمی نیز به صورت شفاهی ارائه داد. جناب آقای زارعی معاون اجرایی مؤسسه فرهیختگان جوان به همراه جناب آقای رضایی (پژوهش گر مؤسسه) طی مقاله ای با عنوان “فراگیران شبکه و ضرورت توجه به پارادایم ارتباط گرایی در عصر جدید” به تشریح تاثیر ابزارهای فناوری اطلاعات در حوزه آموزش پرداختند. آقای رضایی در ابتدا به ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و عصر شبکه اشاره کرده و افزود که یادگیرندگان در عصر جدید، شبکه ای شده اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباط استفاده می کنند. این تغییرات ایجاب می کند تا رویکردهای آموزشی متناسبی اتخاذ شود. وی در این مقاله بر اساس نظریه ارتباط گرایی زیمنس درصدد پاسخ گویی به چالش های عصر فناوری اطلاعات در نظام آموزشی برآمده و یک الگوی طراحی آموزشی، بر مبنای این نظریه ارائه کردند.